Anamylove Anamylove
Welkom op het Anamylove forum!
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Koolhydraatarm dieet

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Anamylove -> Diëten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Fatty
Gast





BerichtGeplaatst: 22-01-2018 21:58:41    Onderwerp: Koolhydraatarm dieet Reageren met citaat

Wat is een koolhydratendarm dieet?
Dit is eigenlijk een dieet die in de "healthy" wereld erg populair is, vooral in Amerika. Dit gaat niet alleen om afvallen maar ook om het verlagen van je suikergehalte waardoor je dus minder de neiging hebt naar bepaalde producten. Vaak krijg je (onwetend) een onnodige hoeveelheid koolhydraten binnen. Tijdens het spijsverteringsproces zet het lichaam de koolhydraten om in suikers. Als de bloedsuikerspiegel stijgt, stijgt ook de hoeveelheid insuline in het bloed. Maar alle overbodige suikers in het lichaam worden opgeslagen. Dat opslaan van overmatige suikers is ongezond, en maakt je simpelweg dik.
Het koolhydraatarm dieet, ook wel het Low-Carb dieet genaamd, richt zich op uitgebalanceerde voeding waarbij je relatief weinig koolhydraten mag eten. Zo mag je bijvoorbeeld weinig brood, aardappelen, pasta of rijst eten en moet je oppassen met geraffineerde suiker en alcohol. Eiwitrijk voedsel mag je juist wel eten, dus vlees en vis staan gewoon op het menu. Met een koolhydraatarm dieet verlies je relatief gemakkelijk en behoorlijk snel vocht en vet. Voorbeelden van koolhydraatarme diëten zijn het Atkins en South Beach dieet.


Waarom is het effectief?
Het koolhydraatarm dieet belooft dat wanneer je minder koolhydraten eet, deze ook niet worden opgeslagen maar alleen worden gebruikt voor het genereren van energie. De vetvoorraad in het lichaam moet zelfs worden aangesproken om het lichaam te kunnen voorzien van voldoende energie om te kunnen leven en bewegen. En dus begin je vanaf dat moment ook echt vet te verbranden.

Val je snel af?
Over het algemeen wel. Dit komt door:
- Verlies van overtollig vocht (wanneer je veel vocht vasthoudt, word dat snel afgedreven)
- Geen of weinig gevoel van honger (waardoor je het makkelijk volhoudt)
- Een automatisch lagere inname van calorieën (suikers in bv. aardappelen, brood of pasta zijn relatief grote dikmakers)
Maar LET OP. Je mag vis, vlees en eiwitten etc. maar als je hier teveel van neemt, vermindert dat het effect van het dieet. Dus zoals bij vrijwel elk dieet: ja, je mag die vervangers, maar alsnog met mate.

Verschillende variaties
Er zijn vele variaties van het LCD (=low carb diet), maar ik volg er een waar je bepaalde dingen niet mag. Deze is voor mij het fijnst en vooral duidelijkst, omdat je simpelweg een lijst hebt van dingen die je niet binnen mag krijgen. Ik eet dus geen:

- brood (dus crackers, beschuit, ontbijtgranen, bladerdeeg, cake, taart)
- rijst, (dus sushi, rijstwafels)
- aardappelen (dus chips)
- pasta (in welke vorm dan ook)
- bonen en erwten

Let op: om bijvoorbeeld een kaassoufle zit ook bladerdeeg, deze mag je dus niet. Ook een chocolade koekje mag niet, i.v.m. de koek. Ook alcohol bevat veel koolhydraten, al zou je dit niet verwachten. Dit zijn dingen die je niet moet vergeten.

Om te beginnen wil ik de dingen hierboven niet binnen krijgen voor dertig dagen. Het is een soort challenge. Je pakt zo snel een boterham om klaar te maken of een crackertje, maar daar moet je dus afblijven. Belangrijk om wel binnen te krijgen zijn dit soort dingen:

- vis en vlees
- noten
- eiwitten
- non-starchy groenten
- bepaald fruit
- bepaalde vetten of oliën
- zuivel

Hiervan wil ik vooral niet te veel binnen krijgen, want anders heeft het nog geen nut. Ik doe dit uiteindelijk toch om af te vallen. Mijn ideeën zijn wel om smoothies mee te nemen naar school, aangezien je hier lekker snel vol van zit. Naast het LCD wil ik nog een Pro Ana dieet gaan volgen. Dit kan helemaal mis gaan, maar ik hoop dat het wel snel werkt qua afvallen.


Gevolgen?
Na dit dieet (in ieder geval na 30 dagen) zul je veel minder snel snakken naar de producten die je in die tijd niet binnen hebt gekregen. Je lichaam raakt eraan gewend, dus even volhouden en het zal veel makkelijker worden, ook al stop je ermee na dertig dagen.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Anamylove -> Diëten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum